Avrupa ve dünya çapında yavaşlayan elektrikli araç talebi, üreticileri gelecek planlarını düşünmeye itmiş durumda.
Bazı markalar, yatırımlarını içten yanmalı motorlara kaydırma kararı alırken insanlar, geçtiğimiz yıllara kıyasla artık elektrikli araçlara pek fazla ilgi göstermiyor.
Ford geri adım attı
Elektrikli araçlara olan ilginin azalması nedeniyle gelecek planlarından vazgeçen markaların arasına Ford da katıldı.
ABD merkezli şirket, normalde 2030 yılı itibarıyla Avrupa’da sadece elektrikli otomobil satmayı planlıyordu.
Ford’un Model E elektrifikasyon bölümünün yöneticisi Marin Gjaja, 2030 itibarıyla Avrupa’da tamamen elektrikliye geçmenin hem müşterileri hem de kendileri için iyi bir seçenek olmayacağını söyledi.
Gjaja’ya göre, markanın bu karardan vazgeçme nedenleri arasında elektrikli araçlara olan düşük talep var.
Yönetici, elektrikli araçların yüksek maliyetinin ve hükûmet teşviklerinin azalmasının talebin azalmasında etkili olduğunu düşünüyor.